Orașul în care poți comanda un taxi cu totul special: cum funcționează fără șofer
Waymo a declarat că membrii serviciului său, Waymo One, vor putea să se plimbe în mașini fără șofer în zona Phoenix.
Membrii existenți Waymo One vor avea acces la plimbările fără șofer, dar compania promite să extindă serviciul și către publicul mai larg, prin intermediul aplicației sale, disponibilă pe Google Play și App Store.
Mergi fără șofer, dar nu singur
Deși denumirea te poate duce cu gândul la o călătorie solitară, fără cineva care să te însoțească în mașină, e puțin cam devreme să speri asta.
Publicul nu ar trebui să se aștepte ca sute de mașini marca Waymo să inunde brusc străzile din Phoenix și asta fără asistența unui specialist.
Waymo are 600 de vehicule în flota sa, însă dintre acestea, nu știm exact câte vor fi scoase pe străzi fără șofer.
Unele dintre acestea vor fi “numai călători”, în timp ce alte vehicule vor avea în continuare operatori de siguranță instruiți la volan. O parte din flotă va fi folosită și pentru testare.
„Suntem gata din toate punctele de vedere”, a declarat John Krafcik, CEO Waymo.
„Și de unde știm că suntem pregătiți? Am avut minunatul nostru grup de piloți timpurii, care ne-a ajutat să îmbunătățim serviciul, evident nu din punct de vedere al siguranței, deoarece avem încredere în ceea ce privește siguranța de ceva timp, ci mai mult pentru potrivirea produsului în sine”.
Waymo promite să relanseze plimbările cu un operator de vehicule instruit undeva până la sfârșitul acestui an, pentru a spori capacitatea și aria geografică a serviciului.
O întreagă istorie a vehiculelor autonome în doar câțiva ani
Ultimii cinci ani au fost deosebit de plini pentru Waymo, începând cu prima plimbare fără șofer a lui Steve Mahan la bordul prototipului Firefly, în august 2015.
În 2017, călătoriile fără șofer au fost puse la dispoziția mai multor jurnaliști pe un curs închis în instalația de testare a Waymo din Castle.
În 2017, Waymo și-a lansat programul inițial pentru călători, cu vehicule autonome care dispuneau de operatori de siguranță la volan.
Waymo a lansat apoi Waymo One, un serviciu de conducere autonomă destinat utilizării publice, însă și acest serviciu dispunea de operatori de siguranță gata să preia controlul dacă ar fi fost necesar.
Primele semne semnificative că Waymo era gata să introducă oameni în vehicule fără operatori de siguranță au apărut în toamna anului trecut, când membrii programului său au primit un e-mail care indica faptul că plimbările fără șofer vor deveni în curând disponibile.
Și au făcut-o. Aceste plimbări fără șofer au fost limitate și gratuite, urmând apoi a fi extinse până la 5%-10% din întreaga sa flotă de vehicule.
Krafcik a mai spus că Waymo va adăuga în flota sa și modelul complet electric, Jaguar I-Pace, după ce va fi testat pentru curse autonome.